وب سایت دبیرخانه هیت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی

پرینت

ضرورت استقرار هر چه سریعتر میزخدمت حضوری تا پایان خرداد ماه امسال در وزارت صنعت، معدن و تجارت

سومین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم با محوریت میز خدمت برگزار و بر استقرار هر چه سریعتر میزخدمت حضوری تا پایان خرداد ماه تأکید شد

سومین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم با محوریت میز خدمت برگزار و بر استقرار هر چه سریعتر میزخدمت حضوری تا پایان خرداد ماه تأکید شد.

به گزارش شاتا، در ابتدای این جلسه سید ضیاالدین شجاعی برهان «رییس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت» توضیحاتی در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان ، تکریم ارباب رجوع ، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانها و پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد ارایه داد.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری جلساتی در راستای استقرار میز خدمت در حوزه ستاد و تدوین برنامه زمانبندی استقرار میز خدمت حضوری – الکترونیکی در حوزه ستاد وزارتخانه بیان کرد: دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مسؤول نظارتهای ویژه به منظور اجرای کامل و صحیح در ارتباط با موضوع این بخشنامه است.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه، تصریح کرد: به استناد بند(2) ماده (18) و در اجرای ماده (17) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به شماره 1127128 مورخ 28 اسفندماه 95 و به منظور ارایه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت مندی آنان از عملکرد وزارتخانه اقداماتی باید انجام شود.

محمدرضا نجفی گفت: میزخدمت الکترونیکی باید تحت سامانه الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند با قابلیت های متنوع و کارا حداکثر تا پایان آبان ماه 1397 توسط مرکزنوسازی و تحول اداری پیاده سازی و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: میزخدمت حضوری نیز برای آن دسته از خدمات که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت، امکان ارایه در میز خدمت الکترونیکی را ندارند و باید به صورت حضوری ارایه شوند یا هنوز به صورت الکترونیکی پیاده سازی نشده اند و همچنین فرآیند ارایه خدمت به صورت کامل در محدوده اختیارات دستگاه انجام می شود و نیازی به تعاملات بین دستگاهی برای ارایه خدمت نیست، از طریق تخصیص فضایی مناسب برای مراجعه ارباب رجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه "حقوق شهروندی در نظام اداری" به نحوی که ارباب رجوع بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحدهای مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق این میز ، خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت کند باید راه اندازی شود.

نجفی با بیان اینکه ارایه خدمات در همه روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته باید انجام شود، گفت: سازماندهی تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو، آموزش دیده و مطلع نسبت به فرایندهای اداری مرتبط با ارایه خدمات (با توجه به تعداد ارباب رجوع و حجم خدمات مورد نیاز آن ها)، از میان کارکنان موجود برای انجام وظایف محوله باید در دستور کار قرار بگیرد.